VGP kijkt uit naar EXPO REAL 2021 in München

Download Persbericht

Antwerpen/België, 28 september 2021 - VGP NV ('VGP' of 'de Groep'), een pan-Europese aanbieder van hoogwaardig logistiek en semi-industrieel vastgoed, zal opnieuw aanwezig zijn op de komende EXPO REAL in München, Duitsland.

De driedaagse internationale vakbeurs voor vastgoed en investeringen vindt plaats van 11-13 oktober 2021 en biedt onderdak aan de gehele vastgoed- en investeringsindustrie van over de hele wereld.

Het management van VGP zal gedurende alle beursdagen aanwezig zijn op stand 123 in hal A2 om het volledig geïntegreerde bedrijfsmodel, de uitgebreide mogelijkheden en expertise van VGP te tonen aan klanten, partners, investeerders en prospects.

VGP's Chief Executive Officer, Jan Van Geet, kijkt uit naar de beurs: "We zijn enthousiast over de beurs en kijken ernaar uit om bezoekers op onze stand te verwelkomen en elkaar opnieuw persoonlijk te ontmoeten. Dit evenement biedt een geweldig platform om onze commerciële vastgoedprojecten voor te stellen en toe te lichten aan zowel zakenpartners als prospects".

23 jaar geleden werd VGP voor het eerst commercieel geregistreerd. Hiervoor initieerde het bedrijf een videoproject, om de kernprincipes van het bedrijf vast te leggen: hard werken om uitzonderlijke klantenservice te leveren in samenwerking met lokale overheden en gemeenschappen, en daarbij integer en verantwoordelijk handelen. VGP maakte onlangs de resultaten van de eerste helft van 2021 bekend, wat een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis van het bedrijf betekent.

Naast state-of-the-art technologie zijn duurzaamheid en energie-efficiëntie belangrijke parameters voor de commerciële panden die VGP ontwikkelt. Het bedrijf streeft ernaar om tegen 2025 koolstofneutraal te zijn en is bovendien bezig met BREEAM-certificeringen en groene stroomopwekking. Als gevolg daarvan is 35% van de portefeuille al gecertificeerd en is de groene stroomopwekkingscapaciteit van VGP Renewable Energy uitgebreid tot 62 MWp, met nog eens 71 MWp in de pijplijn. De VGP Foundation, opgericht in 2019, identificeerde de eerste 29 te ondersteunen projecten en werd tot dusver begiftigd met € 7 miljoen door VGP.